امامزاده اسحاق گیلان محبوب دل های مردم و هرساله از تعداد زیادی زائر بسیاری پذیرایی میکند. مسیر سرسبز امامزاده پر از خانه های چوبیِ رنگانگ است که به زائران اجاره داده می شود.

فاصله تا مجمتع 27 کیلومتر
گروه بندی مذهبی - طبیعت سبز

امامزاده اسحاق

 

همان طور که همه تقدس‌ها، تجلی قداست خداوند متعال است. بی‌جان‌ها نیز به واسطه شرف و مقام آن جانی که تجلی قدوس است، مقدس می‌شوند.  درخت و زمین و سرزمین نیز با این واسطه‌‌ها مقدس می‌گردند.
قلب مؤمن و عاشق ذات حق، با دیدن این نمادها، دلش متوجه می‌شود؛ به یاد محبوب اشک می‌ریزد و آن قدر تقدس دارد که خدا به آن نظر می‌کند.

 

این مکان کجاست؟

 
 

این امام زادگان از فرزندان امام موسی کاظم (علیه السلام) و براامام زاده اسحاقدر و خواهر کوچک امام رضا (علیه السلام) می باشند. حدود سال 206 قمری عده ای ازسادات و امامزادگان از جمله آقا امامزاده هاشم (علیه السلام) و آقاسید جلاالدین اشرف (علیه السلام) به قصد خونخواهی آقا امام رضا (علیه السلام) از مدینه به شهر قم مهاجرت می نمایند چون آنجا را برای مبارزه مناسب نمی بیند به دلیل استقبال مردم از شیعیان وسادات از آنجا به قزوین مهاجرت کرده ومدتی هم درآنجا سکونت می نمایند تا اینکه با مشورت همدیگر جهت گذر از منطقه و رسیدن به مشهد مقدس از شرق گیلان راه دیلمان و طبرستان در پیش گرفته و راهی می گردند.










امام زاده اسحاق
آنها در طی مسیر بارها ازطرف ماموران خلیفه عباسی (سرخاب) که بر قزوین و گیلان حکمرانی داشت مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و حضرت امامزاده اسحاق (علیه السلام) و خواهرشان خیرالنساء (علیها السلام) برای حفظ امنیت از حمله گروه سرخاب به کوهای منطقه شفت پناه آورده و برای گذر از منطقه شبی را درمنزل پیرمردی باتقوا به نام سالک که معلم قرآن بود سکنی می گزینند.
در تعقیب آنها گروه سرخاب به آنجا حمله کرده وچون آنها را در آنجا نمی یابند آن پیرمرد فداکار که به آن امامزادگان پناه داده بود را به شهادت میرسانند که مزار او هم اینک زیارتگاه کوچکی در روستای سالک معلم از دهستان نصیرمحله شفت می باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات کاربران

فرم ارسال نظر
5/5 1 0 0